se sídlem Ostravská
92/53, 748 01 Hlučín, identifikační číslo: 285 83 205
zapsané v
obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C,
vložka 33087
pro prodej zboží
prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.uniformycz.cz
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") obchodní
společnosti Nirak Relax s.r.o., se sídlem Ostravská 92/53, 748 01 Hlučín,
identifikační číslo: 285 83 205, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 33087 (dále jen "prodávající") upravují v souladu s ustanovením § 1751
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen "občanský zákoník")
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti
nebo na základě kupní smlouvy (dále jen "kupní
smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále
jen "kupující") prostřednictvím
internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím
provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.uniformycz.cz
(dále jen "webová stránka"),
a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen "webové rozhraní obchodu").
Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy
osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou
či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské
činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je
možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost
před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou
součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny
v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit
či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po
dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
UŽIVATELSKÝ ÚČET
Na základě registrace kupujícího provedené na
webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní.
Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží
(dále jen "uživatelský účet"). V případě,
že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět
objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
Při registraci na webové stránce a při
objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě
všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv
jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském
účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským
jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně
informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
Kupující není oprávněn umožnit využívání
uživatelského účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to
zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá,
či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně
obchodních podmínek).
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet
nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na
nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou
údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
Veškerá prezentace zboží umístěná
ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru
a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o
zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za
navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno
obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané
hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti
po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží jsou
přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto
ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu
za individuálně sjednaných podmínek.
Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace
o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a
času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením
a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze
v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V
případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem
vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení
minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém
rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy
kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení
od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik
práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího
na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží
prodávajícímu uhradit.
Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový
formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje
zejména informace o:
objednávaném
zboží (objednávané zboží "vloží" kupující do elektronického nákupního košíku
webového rozhraní obchodu),
způsobu
úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného
zboží a
informace
o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako "objednávka").
Před zasláním objednávky prodávajícímu je
kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které
do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího
zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "Objednat".
Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení
objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to
na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v
objednávce (dále jen "elektronická
adresa kupujícího").
Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na
charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady
na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například
písemně či telefonicky).
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím
vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím
zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty
kupujícího.
Kupující souhlasí s použitím komunikačních
prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při
použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením
kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní
sazby.
CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním
zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími
způsoby:
v hotovosti v provozovně prodávajícího na
adrese Ostravská 92/53, 748 01 Hlučín;
v hotovosti na dobírku v místě určeném
kupujícím v objednávce;
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího
č.115-1429080247/0100, vedený u společnosti KB Hlučín a.s. (dále jen "účet prodávajícího");
bezhotovostně prostřednictvím platebního
systému;
bezhotovostně platební kartou;
v hotovosti nebo platební kartou při osobním
odběru ve výdejně zásilek;
Společně s kupní cenou je kupující povinen
zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve
smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou
i náklady spojené s dodáním zboží.
Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či
jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6
obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
V případě platby v hotovosti, na
dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží.
V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů
od uzavření kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je kupující
povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního
symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit
kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
Prodávající je oprávněn, zejména v případě,
že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
Případné slevy z ceny zboží poskytnuté
prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo
je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající
ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový
doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový
doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle
jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Kupující
bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo
jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo
přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s
krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem
ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu
ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej
kupující porušil, a
zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového
programu v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil.
Nejedná-li
se o případ uvedený v čl. 5.1
obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit,
má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2
občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti
(14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od
dopravce převezeme zboží, nebo:
poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci
jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
poslední položku nebo část dodávky zboží
sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána
pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
Odstoupení od kupní smlouvy musí být
prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 5.2 obchodních podmínek
Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář
poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení
od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny
prodávajícího či na adresu
elektronické pošty prodávajícího info@nirakrelax.cz.
V případě odstoupení od kupní smlouvy
se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá
prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů
od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám
vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží
před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující
náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom
případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
V případě odstoupení od kupní smlouvy dle
čl. 5.2
obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího
do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím,
a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího
přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již
při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude
souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od
kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu
dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží
odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je
prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení
kupní ceny.
V případech, kdy má kupující v souladu
s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní
smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy
odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě
vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně
na účet určený kupujícím.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu
dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena
s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy
kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující
je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
V případě, že je způsob dopravy
smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko
a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen
dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen
převzít zboží při dodání.
V případě, že je z důvodů na straně
kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo
uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené
s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným
způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující
povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv
závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu
svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od
přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady
zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních
předpisů.
Další práva a povinnosti stran při přepravě
zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li
prodávajícím vydány.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv
z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy
(zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b
občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve
znění pozdějších předpisů).
Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která
je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým
způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen "věc s digitálními vlastnostmi"),
použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na
poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je
poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy
věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při
převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství,
jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným
vlastnostem,
je vhodná k účelu, pro který ji kupující
požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k
použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle
ujednaných vlastností:
je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto
druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy,
technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi,
včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým
vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem
na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním
řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho
nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň
srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo
mít vliv,
je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu,
návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně
očekávat, a
věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo
předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
Ustanovení čl. 7.4 obchodních podmínek se nepoužije
v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť
upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní
smlouvy výslovně souhlasil.
Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu
způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy
provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla
montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku
nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel
digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními
vlastnostmi.
Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od
převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha
věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující
nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Je-li předmětem koupě věc s digitálními
vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané
aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných
aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace,
které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle čl. 7.3 a čl. 7.4 obchodních podmínek, a
že bude na jejich dostupnost upozorněn
po dobu dvou let, mají-li být podle kupní
smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po
určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou
tuto dobu,
po dobu, po kterou to kupující může rozumně
očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba
digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci,
povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k
okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
Ustanovení čl. 7.8 obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího
před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány
nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené
době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené
aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci
nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl
nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy
digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně
po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 7.8.1 a čl. 7.8.2 obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah nebo
služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
Kupující může vytknout vadu, která se na věci
projeví v době dvou let od převzetí.
Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní
smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po
určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo
projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou
let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době.
Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci
neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
Má-li věc vadu, může kupující požadovat její
odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo
opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání
s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na
význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být
druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající
může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné
zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po
jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se
zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady
převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci,
jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se
vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo
nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo
odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
prodávající
vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.13
obchodních podmínek,
se
vada projeví opakovaně,
je
vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
je
z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna
v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže
odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 7.14
obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu
bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc
odeslal.
Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc
byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě
prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu,
kdo je určen k provedení opravy.
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy
určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných
výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je
povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém
uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely
poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné
osoby určené k provedení opravy.
Reklamace včetně odstranění vady musí být
vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů
ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím
nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního
obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby
digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době
s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního
obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
Po marném uplynutí lhůty podle čl. 7.18
obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat
přiměřenou slevu.
Prodávající je povinen vydat kupujícímu
potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Práva z odpovědnosti za vady zboží může
kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese Ostravská 92/53, 748 01
Hlučín, telefonicky na čísle 777 455 290 či elektronickou poštou
na adrese info@nirakrelax.cz.
Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i
náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li
však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je
třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo
na náhradu nebylo uplatněno včas.
Další práva a povinnosti stran související
s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád
prodávajícího.
Prodávající či jiná osoba může kupujícímu
poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za
jakost.
DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením
celé kupní ceny zboží.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán
žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n)
občanského zákoníku.
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje
prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na
elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti
kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla
vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z
kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15,
120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející
se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr
je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní
smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika,
se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013
o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES)
č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů
on-line).
Kupující se může obrátit se stížností na orgán
dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na
základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své
působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních
údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce
vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského
zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny
okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve
smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně
fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně
osobních údajů) (dále jen "nařízení GDPR")
související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění
kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění
veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního
dokumentu.
ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst.
2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o
změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve
znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na
elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou
informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR
související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání
obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
Své zákonné povinnosti související s
případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající
prostřednictvím zvláštního dokumentu.
DORUČOVÁNÍ
Kupujícímu může být doručováno na elektronickou
adresu kupujícího.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Pokud
vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak
strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není
kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují
ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se
v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června
2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek
neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných
ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena
platnost ostatních ustanovení.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je
archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový
formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla Ostravská
92/53, 748 01 Hlučín, adresa elektronické pošty info@nirakrelax.cz, telefon
777 455 290. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.